21 Ocak 2012 Cumartesi

HARDANGER NAKIŞI

                 
             Hardanger Nakışı aslında bizim Antep işi olarak bildiğimiz nakışın yabancı kökenli bir versiyonu... Çok basit görünmesine karşılık çok dikkatli yapılması gereken bir iş...Çünkü sarma tekniğinden sonra kesme dediğimiz teknik uygulanıyor...Bir yerde hata varsa, tüm örneğin sökülme riskiyle karşı karşıya kalıyorsunuz... O yüzden kontrollü gitmekte yarar var...Eğer işi biliyorsanız sağlamasını da yaparsanız bir sorun olmadan çok güzel bir iş yapabilir siniz...

            Hardanger işi genellikle DMC no.5 ve no.8 ile yapılır...Fakat ben 2 işimi de mouline ile yaptım...Bu işte balance moulineyi 2 kat kullandım...Bir de somon rengini... Kumaş olarak Zweigart 20 ct evenweave kullandım... Genelde bu kumaş nakış malzemeleri yerlerinde satılır. Her yerde olmadığı için bu minicik bilgiyi vermek istedim...


            Gelelim benim örneğe...Çok ama çok basitinden başlamak istedim...O yüzden de hiç sökmeden tamamladım..Çok sade be şık bir iş olduğu için her ortama uyan bir örnek...Salon, yatak odası ve sehpalarda bile kullanılacak bir iş... Baştan çok korktum, çünkü hiç sevmem yanlışı düzeltmeyi ama baktım kolay çok ama çok sevdim favori nakışım bu benim artık...Elimdeki de pey bir ilerledi...1 ay içinde bitecek sanırım...

10 yorum:

  1. Harika gözüküyor emeklerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Es precioso, me encanta.
    besitos ascension

    YanıtlaSil
  3. kumaşını ve ipliklerini aldım, ben de bir deneme yapmak istiyorum ama sıra gelmiyor bir türlü, süper olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Precioso!!Hola desde hoy sigo tu blog, me ha gustado. Si lo deseas te invito a conocer mi blog y si es de tu agrado, me gustaria tenerte como seguidora de mi blog y asi seguir en contacto. Saludos. Manoli.

      Sil
  4. Zeynep çok teşekkürler...

    Ascension and Manoli thanx...

    Noblese...Basit bir örnekle başla derim...Bence en güzeli sehpa üzeri peçete tarzı bir örtü hem kolay biter hem de elin alışır bakınca mutlu olursun :)

    YanıtlaSil
  5. ne kadar değişik nakışlar var bu blogda böyle. elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Elinden iş gelmeyen biri olarak çalışmalarınıza bayıldım. Sayfanızı tanıtan Colette'e teşekkürler!

    YanıtlaSil
  7. Aylin çok teşekkürler

    Colette'e ben de teşekkür ederim...Sizinde gizli kalmış bir yeteneğiniz mutlaka vardır :)

    YanıtlaSil
  8. Pek gizli kalmış sayılmaz ama blog dünyasında sanatımla değil de sıradan insan olarak yer almak tercihim.

    YanıtlaSil
  9. O zaman kendinize haksızlık etmeyin...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...